نایلون شیرینگ چیست و بررسی انواع آن؟

 

با توجه به گستردگی و فراگیری روزافزون دستگاه‌های شیرینگ پک، در این مقاله قصد بررسی نکات فنی و عملکردی ملزومات و تجهیزات بسته بندی را داریم. به بیان دقیق تر، پس از مطالعه‌ی این مقاله شما درباره‌ی خرید و فروش نایلون شیرینگ و رول شیرینگ اطلاعات مناسبی دریافت خواهید کرد. نایلون شیرینگ یکی از ملزومات و تجهیزات بسته بندی است که به طور عمده خریداری می‌شوند

 

یکی از انواع نایلون‌های مورد استفاده در صنایع تولیدی مختلف و مخصوصا صنایع بسته‌بندی، نایلون های شیرینگ هستند. این نایلون‌ها پس از پوشش و بسته‌بندی محصول‌، با حرارت وکیوم شده و از آن حفاظت میکنند. نایلون‌های شیرینگ در مجاورت با دمای ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تغییر حالت داده و به محصول میچسبند.

 

ابعاد و ویژگی‌های نایلون های شیرینگ

نایلون‌های شیرینک در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید میشوند و عموما بنا به درخواست مشتری، سفارشی تولید میشوند. چرا که در صنایع مختلف، عرض و طول نایلون و همچنین حجم مورد نیاز، متفاوت است.

نایلون‌های شیرینک به صورت کلی، در دو نوع تولید میشوند: یک لایه و چند لایه. هرچه تعداد لایه های نایلون بیشتر باشد، کیفیت آن افزایش پیدا میکند. عرض نایلون‌ها از ۱۰ سانتی‌متر تا ۱۲۰ سانتی‌متر و ضخامت نایلون‌های شیرینگ از ۳۰ تا ۲۰۰ میکرون متغیر است.

اگر از نایلون شیرینگ تک لایه و پالنی جهت ضربه گیری استفاده میکنید، بهتر است چند لایه از آن را به دور کالای مورد نظرتان بپیچید.

در نظر داشته باشید که نایلون‌های شیرینگ در رنگ بندی‌های مختلف تولید میشوند.

 

نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ پلاستیکی است شکل پذیر، بسیار نازک و حساس به تغییرات دمایی به همین دلیل به آن نایلون شیرینگ حرارتی نیز گفته می‌شود. پر واضح است هر چه ایزوله بودن بسته بندی برای شما مهم تر باشد، نیاز به خرید نایلون شیرینگ ضخیم‌تر، بالا خواهد بود.

نایلون شیرینگ تونلی

اگر دستگاه شیرینگ پک تونلی است، باید نایلون شیرینگ تونلی خریداری کنید. توجه داشته باشید، که در چنین شرایطی که نوع بسته بندی شما ثابت می باشد، خرید عمده و کلی نایلون شیرینگ شرایط اقتصادی تری را به همراه می آورد. نام دیگر نایلون شیرینگ تونلی نایلون شیرینگ پلی اتیلن است.

سلفون شیرینگ

تفاوت نایلون، نایلکس و سلفون در مواد اولیه ی آن هاست. اما برای ما کافی است که بدانیم هرچه از نایلون به سمت سلفون حرکت کنیم، جنس بسته بندی شفاف و نازک تر خواهد بود، به همین راحتی. در نتیجه اگر چنین بسته بندی مد نظر شما است، باید سلفون شیرینگ خریداری کنید.

 

کاربردهای مختلف نایلون شرینگ

به صورت کلی از نایلون شرینگ به دو دلیل استفاده میشود:

۱. حفاظت در برابر ضربه خصوصا در زمان جابه جایی.

۲. حفاظت در برابر آلودگی که عموما در صنعت غذایی و بهداشتی مورد استفاده است

 

روش‌ها و نحوه نگهداری از رول نایلون شیرینگ 

– از سفارش و تحویل نایلون ها تا زمان استفاده از رول های شیرینگ بازه زمانی طولانی نگذرد، چرا که بوبین مقوایی (لوله مقوایی) داخل آنها دچار تغییر شکل نشود.

– به جهت حفاظت از بوبین‌های مقوایی (لوله مقوایی) آنها را دور از رطوبت و نم قرار دهید و در جای خشک نگهداری کنید.

– به دلیل تغییر شکل نایلون‌ها در برابر آفتاب، آنها را در محلی مسقف نگهداری کنید.

– رول‌های نایلون را به صورت افقی نگهداری کنید تا دچار سر خوردن و مخروطی شدن رول ها نشود.

– در زمان استفاده از نایلون ها، با تنظیم حرارت، از ذوب شدن بیش از اندازه یا سوختن نایلون‌ها جلوگیری کنید.

– به کالا و محصول مورد نظرتان جها بسته بندی دقت کنید، تا عرض مناسب را انتخاب کنید و کمترین ضایعات را داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *